Évértékelő a Panoráma étteremről

Egy kisebb sorozatot szeretnénk elindítani, amelyben értékeljük az idei évet. Kezdésnek az egyik legkönnyebb témát választottuk. A Kincsem Park vendéglátását.
Már az első versenynapok után többen jelezték felém, hogy a tavalyi évhez viszonyítva jelentősen romlott a vendéglátás színvonala a Panoráma étteremben. Akkor egy időpontot kértem Pécsi Istvántól a Kincsem Kft ügyvezető igazgatójától. A majd egy órás jó hangulatú, konstruktív beszélgetés után némi javulás volt tapasztalható, de sajnos ez sem tartott sokáig. Hogy mást ne mondjak – bár apróságnak tűnik – még az asztalterítők is eltűntek az asztalokról. Úgy tűnik, hogy az étteremben, a vezető váltások sem hozták meg a kívánt eredményeket.
Mivel az idei évben én nem voltam mindennapos versenylátogató, így megkérdeztünk egy olyan tulajdonost, aki majd minden versenynapon kint volt és nagy vendéglátós tapasztalatokkal is rendelkezik. Ábrahám László a 3+1 istálló tulajdonosa szívesen állt a rendelkezésünkre.
Loversenyzes.hu: Örülök, hogy elfogadtad az invitálást és rendelkezésünkre állsz. Csapjunk is a közepébe! Miket tartasz az elsődleges problémáknak?
Ábrahám László: A Panoráma étterem étel és ital választéka sajnos nem üti meg azt a szintet, ami elvárható lenne egy ilyen exkluzívnak mondott helyen.
L.: Akkor szerintem menjünk sorjában. Kezdjük az étlappal.
Á.L.: A választék elég szegényes és egysíkú. Sajnos nincsenek, vagy csak nagyon ritkán, idényjellegű ételek. A desszert választékról meg csak annyit, hogy 3-4 versenynap alatt már végig is lehet enni a kínálatot. Ami pluszt jelenthetne az például egy napi menü, vagy esetlegesen egy szendvics választék – itt nem a rántott húsos és szalámis zsemlékre gondolok – azoknak, akik csak pár falatot szeretnének bekapni két futam között. Ha jól tudom, már te is felajánlottad a segítségedet, de én is szívesen segítenék egy jobb étlap összeállításában. Elvégre azt tudni kell, hogy ez nem egy körúti étterem. Itt többnyire állandó vendégek vannak és egy ilyen vendéglátó egységben alkalmazkodni kellene a törzsvendégek igényeihez.
L.: Ebben teljesen egyetértünk, de lépjünk tovább az italválasztékra.
Á.L.: Az itallapról különösebben nincs mit mondanom. Maradjunk annyiban, hogy elmegy, lenne mit javítani rajta. Az igazi probléma az szokott lenni, hogy bizonyos italokból kicsi a készlet. Nem egyszer fordult már elő, hogy a versenynap közepére elfogyott valami.
L.: Sajnos ezt már én is tapasztaltam, de ez tavaly is előfordult már. Térjünk most vissza az ételekre, főleg azok minőségére. Mik a tapasztalataitok?
Á.L.: Szomorúan kell mondanom, hogy a közepesnél gyengébb, főleg az ár-érték arányban. Rengeteg volt a kifogás az ételek minőségével kapcsolatban és elég sok volt a tévesztés is. Volt olyan eset is, hogy még az alufólia is be volt panírozva a rántottcsirke-combbal együtt. És a legnagyobb probléma az volt, hogy még olyankor is rengeteget kellett várni az ételekre, amikor viszonylag kevesen voltak az étteremben. Ennek lehet az az oka, hogy nem az étlapnak megfelelő a konyha felszereltsége. Ezért is lenne jó egy új étlap megszerkesztése, ami figyelembe veszi a vendégek igényeit és a konyha felszereltségét is.
L.: Haladjunk tovább és térjünk rá a felszolgálásra.
Á.L.: Itt az alapvető problémát abban látom, hogy nagy a fluktuáció. Szerintem nem is mindenki szakképzett. Ezért is fordulhat elő, hogy egy 6 fős asztalhoz két részletben hozzák ki az italokat. Lehet, hogy ők is hibásak abban, hogy a megrendelt ételek olyan sokára kerülnek a vendégek asztalára. Ezen kívül sokszor gondot okoz nekik az egyéni fizetés. Lehet, hogy ennek a számítógépes rendszer az oka, vagy esetleg az, hogy nem tudják megfelelően használni. A pultnál történő fogyasztásnál is akadnak problémák. Pontosabban nem is a fogyasztásnál merülnek fel a gondok, hanem az ottani fizetésnél, ami eléggé körülményes és lassú volt. És még egy probléma a pulttal, ami inkább esztétikai probléma. Nem egy szép látvány a rengeteg mosatlan pohár, ami sok alkalommal tárul a szemünk elé.
L.: Mi a véleményed a nagy felvezetéssel, ígéretekkel megnyitott új, szigorúan zárt VIP-ról?
Á.L.: Véleményem szerint nem vált be. Ennek látványos jele volt a kihasználatlanság. Valami olyasmit kéne létrehozni, ahol a kis tulajdonosok és vendégeik (2-3 fő) is részesei lehetnek a megkülönböztetett figyelemnek, amiről maga a lóversenyfuttatás szól. Nem biztos, hogy jó megoldás, hogy ily módon szétválasztjuk a kis és a nagy tulajdonosokat.
L.: Azért biztos voltak pozitívumok is.
Á.L.: Sokat nem tudnék felsorolni, de azért voltak. Kezdeném a Derby-vel. Annak ellenére, hogy az ételek kissé késve, olyan 3 óra felé kerültek ki a svédasztalra, a minősége jó volt és a mennyiségével sem volt semmi gond. Talán ez volt az első olyan Galopp Derby, ahol a nyolcadik futam után nem a morzsákat kellett összeszedni az asztalról azoknak, aki még enni szerettek volna. Az év elején eltűntek az asztalokról a terítők, de a folyamatos reklamációnkra, ha nem is minden asztalra, de visszakerültek. Pozitívnak tartom még, hogy amikor jeleztük a problémákat, az étterem vezetése megpróbálta orvosolni azokat. Valamelyest javult a dresszkódot betartók aránya. Nagyon szép gesztus volt az is, hogy az idényzáró napján megvendégeltek minket egy pohár pezsgővel. Remélem, hogy a 2016-os évben lassan eltűnnek ezek a problémák és nagymértékben elindul a színvonal emelkedés. Mi ebben partnerek vagyunk. Csak kérni kell a segítségünket és szívesen segítünk. Elvégre mindannyiunk érdeke, hogy minden lóversenyre kilátogató jól érezze magát és csak a jó tikettjére legyen gondja.
L.: Nagyon szépen köszönöm a riportot!
Á.L.: Nagyon szívesen, és remélem jövőre többet fogunk találkozni a Kincsem Parkban!

/ Nagy István /